вторник, 2 февраля 2016 г.

Cоціально-економічний проект «Дивошкола»

                Cоціально-економічний проект «Дивошкола»
Урок праці у другому класі з використанням мультимедійних  технологій

                               Може, маленька дитина повторює те,
                               що було вже зроблено, створено іншими людьми,
                               але якщо це діяння-плід її власних розумових зусиль,-
                               вона творець; її розумова діяльність творчість.
                                                                                          В.О.Сухомлинський
Тема.  Елементи графічної грамоти. Макетування будинку та інших  конструкційних об¢єктів.
Мета. Ознайомити учнів з мистецтвом архітектури, графічними зображеннями  як основою графічної грамоти. Закріпити відомості про креслення та лінії, що застосовуються під час виконання креслення
            Вчити учнів вирізувати складові частини споруд. Розвивати спостережливість,уяву,фантазію,вміння і навички конструювання та моделювання об¢ємних виробів, відтворюючи їх образи за допомогою  паперу і картону. Виховувати охайність,вміння дотримуватись техніки безпеки під час користування інструментами.
Обладнання. Демонстраційний матеріал- таблиця «Лінії та їх графічне  зображення», таблиця «Основні правила безпечної роботи з папером», презентація «Наше місто, Початкова школа», комп¢ютер, індивідуальні картки -схеми для кожної бригади, зразки креслення.Для індивідуального користування- лінійка, олівець, ножиці, клей, папір,картон.
                                                Хід  уроку
І.Організаційна частина
 Станем разом ми у коло-
 Скільки друзів, глянь навколо.
 Подивіться.посміхніться
 І за руки всі візьміться.
 Тепло сердець ви передайте,
 Радо друга привітайте.
Вправа
 Добрий день...(ім¢я, вітання по колу)
 А тепер свої оченята до мене звертайте
 Та уважно слухайте, пригадуйте, уявляйте.
 Завдань багато цікавих маю,
 Для творчіх дітей я їх загадаю.
Сьогодні у нас  урок закріплення знань і вмінь. Цей урок буде не зовсім звичайний, адже до нас завітали гості. Ми зможемо багато цікавого їм продемонструвати, чого навчилися на уроках праці. На уроці буде працювати «Довідкове бюро» і чергові ,бюро  готові нам надати будь -яку допомогу.
ІІ.Актуалізація опорних знань
(Стук у двері. Входять Папір і Картон-діти в костюмах)
- Я знаю, що цих гостей ви всі добре знаєте, адже на останніх уроках ми завжди працювали з ними.
- А що ми про них знаємо?
Чергові «Довідкового бюро»                       
1. Папір дістав назву від відомої рослини папірус, з якої ще в Стародавньому  Єгипті виготовляли спеціальний матеріал для письма.
2. Пізніше папір стали виготовляти за рецептом, винайденим у Стародавньому Китаї.Перемелені рослини -бавовну,коноплю,солому -варили,додаючи клейкі речовини.
3. А в наш час папір виготовляють із целюлози, отриманої з деревини. Масу подрібнюють, чистять, миють, варять, відбілюють, пресують, сушать і отримують папір.
 - А чи добре ви, діти, підготувалися до роботи на цьому уроці?Чи все є на ваших робочих місцях?
    (Папір і Картон загадують загадки, а діти показують відгадки)
У носатого Івана одежина дерев¢яна.
Він у чистім полі ходить 
І по ньому носом водить. (олівець)
                         Щоб дві точки рівненько з¢єднати
                         Треба завжди її мати. (лінійка)
Два кільця, два кінця,
А посередині -цвяшок. (Ножиці)
                            Біле поле, мудрий на ньому оре. (Папір)
Маленька, біленька, по полю гасає
Проріхи -огріхи мерщій витирає. (Гумка)
                              Я без діла не лежу -
                             Кого хочеш подружу,
                             Щоб жили у мирі
                             Склею все уміло. (Клей)
П¢ять братів, п¢ять силачів
Хоч і здаються малими,
Можеш все робити ними:
І писати, й майструвати..
Хто вони, зумій вгадати. (Пальці)
    - Так, найголовніші в будь -якій справі -руки людини, недаремно прислів¢я  мовить:
        Руки твої -найкращий клад,
        Коли зумієш їм дати лад.
Чергові «Довідкового бюро»
- Даю довідку щодо основних правил роботи з папером. (таблиця)
           1. Перш ніж розпочати роботу, перевір , чи чисті в тебе руки.
          2. Будь обережним із гострими інструментами. Розкриваючи їх
               стеж, щоб вони не впали.Ножиці передавай кільцями вперед.
          3. Акуратно розмісти пляшечку з клеєм.
          4. Виконуй завдання уважно, спокійно, користуйся спеціальними
              картами -схемами..
         5. Не відволікайся сам і не заважай сусідові.
         6. Не торкайся обличчя, очей і одягу брудними руками.
Інструменти зручно брати,
Якщо справа їх покласти.
Найзручніше папір брати,
Якщо зліва його класти.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
    Сьогодні у нас незвичайний урок:
    У місто сьогодні ми зробимо крок.
    У ньому ми вже зустрічались не раз,
    А зараз воно завітає у клас. (Демонстрація презентації міста)
- Наше місто дуже красиве. Таким його створили будівельники, але спроектували його архітектори -це люди з багатою уявою, з творчим мисленням і дуже працьовиті. Недарма місто прикрашають величні будинки, палаці спорту і культури, пам¢ятники, навчальні заклади, алеї ,парки, спортивні майданчики.Все є втіленням творчої думки архітектора. Від архітекторів залежить,який має бути будинок - п¢яти чи десятиповерховим, з колонами чи з балконами. Архітектурні споруди повинні відповідати таким вимогам:корисність, міцність, практичність ,краса.
 (Демонстрація кліпу Початкова школа)
- Чи існують архітектурні проблеми в нашій школі?
(відповіді дітей).
   В житті є завжди перешкоди, я знаю
   Для творчих дітей їх ніколи немає.
(Стук у двері заходить Наф-Наф з моделлю школи)
- Я чув у вас проблеми? Я прийшов вам на допомогу, разом ми прикрасимо вашу школу, а моя споруда стане вам у пригоді.                                                                                                                                                                    
- Сьогодні ми спробуємо бути архітекторами. Тільки не такими, як Ніф-Ніф та
Нуф-Нуф, а такими,як Наф-Наф.
ІУ. Робота над темою уроку.
1.Інтерактивна гра «Герлянда асоціацій»
- Я пропоную вам створити проект «Дивошкола». Згодні?
- А що буде в нашій школі?
(Клумби з квітами, багато дерев, дитячий та спортивний майданчик,
урни, фонтан, казкові герої)
        квітники                  дитячий майданчик           стадіон                                      
                                                  школа
                         фонтан                                  дерева
2. Розподіл дітей на бригади.
                      В колі друзів краще працювати,
                      Легше думати і вироби виготовляти.
(Стук у двері. Заходить Попелюшка)
-Завітала я до вас на годинку.
  Розкажу цікаву вам новинку,
  Поведу в чарівну країну,
  Тільки слухайте, будь ласка.
  Ви ж в роботі мені допоможіть.
  Поперед батька свого не спішіть,
  Щоб робота в нас кипіла,
  Працювати будем Швидко! Дружно! Вміло!
  Ібригада-Тут бригадиром буде Попелюшка,і виготовляти вони будуть квітники.      
   ІІбригада- Тут бригадиром буде Дмитро. Вони виготовлятимуть дерева.        
                                          .

ІІІбригада- Тут бригадир Наф-Наф.Їх завдання побудувати дитячиймайданчик                                                 .    
  ІУбригада- Виготовляє ялинки. Консультує їх Папір.
 У.бригада- Виготовляє стадіон і допомагає їм Картон.
У парі працюютьНіка і Катя,вони прикрашають нашу школу.
3. Інстуктаж про роботу з індивідуальними картками
схемами.
   Для виготовлення виробів необхідно дібрати папір та дотримуватися послідовності роботи.
4. Практична робота учнів.
 







Фізкультхвилинка
 







 Учні працюють в групах ,а вчитель стежить за правильністю виконання роботи.
5. Виставка та оцінювання робіт.
   -Аналіз роботи. Діалог виробів.
-Привіт .друже!
-Привіт!
-Ти дуже красивий. Хто тебе створив?
-Мене зробив Вітя. Ти також красивий. А хто виготовив тебе?
-Мене виготовила.Лєра.
Разом. Ой, які ж ми красиві!
У. Підсумок уроку.
 - Які технології ви використовували.
 - Чи сподобався вам урок? Чим саме?
Папір і Картон. І нам час у дорогу. Ми побачили, що ви гарно працюєте, дотримуєтесь відповідних правил в роботі. Видно що цю тему засвоїли добре:вправно вирізаєте, вміло складаєте за схемою й охайно наклеюєте. А ми підемо з іншими учнями попрацюємо.
-А що вам,діти, найбільше сподобалось і запам¢яталось на сьогоднішньому уроці?
- Які були складності?
Інтерактивний метод. Створення позитивного настрою
(Учні читають вірш- «Лист другокласників депутатам міської ради»
    Наш клас 2-Б, двадцять вісім малят,
     Свою школу улюблену бачить хотять.
     Чистою, красивою в цвітінні садів...
     І кожен із нас потрудитись хотів.
     Над супер-проектом, в якому він
     Красивим бачить шкільний наш двір.
     З алеями рівними, морем цвітів,
     Качелі, фонтани й багато рослин.
     Для відпочинку усе, про що можеш уявлять...
   « Ми сядем за книжки, щоб все розрахувать.
    Ми зробимо це!-вирішив наш клас.-
    Любов до школи-в кожному з нас!
    А вчитель підкаже, допоможе в путі.
    А дядів постарше ми просим іти
    На вибори заради високих ідей,
    В яких турбота про щастя дітей,
    Про школи славу і світлу судьбу,
    Де всім так затишно: і нам, і тобі,
    Де буде завжди Красота і Уют.
    Так хочеться жити, як в столиці живуть!»   
УІ. Прибирання робочих місць.


         


Комментариев нет:

Отправить комментарий